به گزارش راهبرد معاصر؛ مسافر پرواز ۶۶۳۶ نجف-تهران هواپیمایی آتا که روز گذشته مجبور به تحمل ساعتها تاخیر در فرودگاه نجف برای بازگشت به تهران شد، در تماس با خبرگزاری ایرنا گفت: از ساعت ۴ بعدظهر روز گذشته در فرودگاه نجف حاضر شدیم تا برای پرواز ساعت ۷ شب هواپیمایی آتا به مقصد نجف آماده باشیم اما این پرواز با تاخیر طولانی انجام شد و در مدت زمان تاخیر نماینده آتا در فرودگاه نجف حاضر نبود و پاسخی هم برای مسافران نداشتند.
وی با اعلام اینکه تا ساعت ۲۳ شب گذشته به وقت نجف حتی تلفنهای شرکت آتا هم پاسخ مسافران را نداد، گفت: در شب اربعین مسافران خسته از پیاده روی اربعین در فرودگاه نجف سرگردان بودند و بدتر اینکه ۲ بار با وعده پرواز ما را سوار هواپیما کرده و مجدد پیاده کردند.
این مسافر به خبرگزاری ایرنا میگوید: نهایتا بعد از ۲ بار مسافرگیری نافرجام، پرواز انجام و ساعت ۲ صبح در فرودگاه امام به زمین نشست اما مسافران تا ساعتها به نشانه اعتراض از هواپیما پیاده نشدند و همچنان کسی پاسخگو نبود.
به گفته این مسافر بعد از مشارکت فرودگاه برای راضی شدن مسافران به خروج از هواپیما، در تماس یکی از مدیران هواپیمایی که نهایتا به امضای مدیرترمینال سلام فرودگاه امام رسید قرار بر آن شد تا کل مبلغ پرواز به حساب مسافران عودت داده شود و یک پرواز رفت و برگشت مشهد با اعتبار یکسال به مسافران داده خواهد شد.
به گزارش ایرنا «سهیل قیاسی» مدیرعامل هواپیمایی آتا سه هفته پیش در نشست خبری در پاسخ به ایرنا درباره اینکه چه تعهدی نسبت به عدم تکرار تاخیرهای مکرر در مراسم اربعین امسال دارید گفته بود: با هدف جلوگیری از تاخیرهایی که پیشتر در پروازهای آتا تکرار میشد یک هواپیمای ۱۶۰ نفره را به عنوان هواپیمای پشتیبان برای پروازهای اربعین اختصاص دادیم که بیسِ پروازی آن احتمالاً در فرودگاه امام خمینی و اگر پارکینگ فرودگاه امام ظرفیت نداشته باشد در مهرآباد است.
با این حال این شرکت هواپیمایی در مراسم اربعین امسال تاکنون چندین تاخیر بالای ۴ ساعت داشته است./ایرنا